Kõlab ülbelt küll, ent mõttel ei puudu siiski sisu. VW Golf on väikeste luukpärade turu edukuse tsementeerijaid selle algusaegadest peale. Golfi populaarsus on juba peaaegu vääramatu. Kui mõne eelmise mudeliga ongi ehk jäetud veidi mugavalt loorbereile puhkama, siis nüüd on VW inseneridel õnnestunud püstitada endile uus pead värskendav eesmärk – teha iseendale tuupi.

VW Golfi ostjaskond on kindlasti lojaalne nii margile laiemalt kui konkreetselt just sellele pereauto mudelile. Golfid pole kunagi teab mis seksikad või ekstravagantsed välja näinud ning seda neis ongi just hinnatud. Sellele lisaks kasutusmugavust, sõiduomadusi ning konkurentsivõimelisust nii töökindluse kui hinna osas. Alati on Golf toonud uue mudeliga ka hiljem levima hakkavaid uuendusi ja segmendistandardeid.

Samas ei saa kõrvale jätta Golfidest loobumise raskust, sest Golfi omamine võib märkida ka ajupesu, justkui oleks Golf mingi kosmiline kõigiülene nähtus. Selle kõrval võib aga Golfi omamine märkida ka teatud protesti kogu ülejäänud automaailma vastu, saates kukele kõik Alfa Romeode, Pontiacide, Volvode, BMWde jm omanikud, teesiga – auto = VW Golf. Nii et kahe otsaga asi.

Vihase autoidioodi silmis võib VW Golf küll näida maitsetu ja ebameeldiva kaerakilena, ent Golf pole siiski mingi rahvustoit minevikust. Golfil on seda sisu tänini pakkuda, mis kaasaegsete inimeste vajadusi rahuldab. 6. põlvkonna mudel ei pane konkurentidele jalga taha, vaid astub maadlusringist üldse välja, asudes rüselust mugavalt sigarit pahvides mattide ääres meele lahutamiseks jälgima.

Ühelt poolt ongi Golf vana džentelmen. Golf on läbinud sünni, mürsikuea, teismelise särtsaka perioodi, keskeakriisi jms. Nüüdseks on autost saanud senistest kõige tummisem, vaiksem, turvalisem ja kõrgeimalt varustatud Golf. Pensionäriks oleks autot siiski ülekohtune nimetada. Pigem on tegemist muhedas eas spetsialistiga.

Golf on alati katsunud võtta endasse kokku kõik ootused, mis sellist tüüpi autole esitatakse ja see pole alati olnud tingimata usaldusväärne stardipakk. Kõigile meeldida on raske ja kokkuvõttes võimatu tegevus, mis suubub keskmine olemisse. Viimasega on Golf alati sina peal olnud, ent näib tõesti, et uue mudeliga on tänu iseendale näkku vaatamisele see süüdistus tõrjutud.

Golf on seadnud endale uued standardid. See on tõepoolest äärmiselt vaikne auto. Selle valikus on uskumatu 7-käiguline kahe siduriga käigukast koos 1,4 TFSI mootoriga. Sama kombinatsiooniga on saadaval ka sama kontserni toode nimega Škoda Octavia, mis kõlab veelgi dadaistlikumalt. Ning kõige krooniks on see nüüdsest võimeline ka end ise parkima!

Rõõmustamise fooniks tasub kõrva taha panna, et peaaegu kõik need leiutised on seni kõik olnud juba mõne eelmise Volkswageni mudeli peal kasutusel. Tegelikult jõudis Golf ka enda salongivaikuse poolest teistele uutele mudelitele lihtsalt järgi ning parkimissüsteem oli saadaval juba Tiguanil.

Siiski kõlab iseparkiv Golf juba paberil väga meeleolukalt, mis illustreerib fakti, et inimeste peakesed ei taha Golfil kuidagi soliidseks ja suureks kasvada lasta. Tehnoloogia muutumine on aga paratamatu ning küllap pargib end ise ka lõpuks Tata Nano. Golfi parkimisabi aitab külgboksi tagurdamisel. Selleks tuleb vajutada nupukest käigukangi ees, liuelda autoga vabast peatumiskohast mööda, misjärel palub parkimisvahe sobivuse osas üle mõõtnud sõiduk juhil seisma jääda, lülitada sisse tagurpidikäik ning asetada käed rüppe.

Edasine kulgeb siivsalt ja rahulikult. Juht kontrollib auto kiirust, elektroonika aga rooli asendit. Kui on soov vastassuuna vööndis paiknevale kohale trügida, tuleb selleks parkimispaiga mõõtmise ajal sisse lülitada vasak suunatuli. Golfi erinevatesse aukudesse toppimise käigus selgus, et auto on nõus sättima end ka päris kitsukestesse vahedesse, kuhu küll ise ka manööverdada oskaks, ent eriti ei viitsiks.

Selline parkimisabi võib näida küll üleliigse eputamisena, ent väga paljudele on see tõeliseks abimeheks ja enesekindluse ning turvatunde garantiiks. Ning kui see juba autol peal, siis on see ka juba alati kasutuses. Raske on loobuda klassikalise muusika saatel parkimispaiga mõõtmisest ning seejärel sinna elegantselt sisse sobitumisest.

Kes tahab kurjemat ja kupeelikumat Golfi, ei pea ka pettuma. On ju olemas Scirocco, ent selle tagaistmeil pole sugugi nii ruumikas kui Golfis, kuhu mahub vaevata kokku viis isikut. Ning ega ka Golfi uus portreevaade väga tagasihoidlik ole. Mingit iseteadlikkust sealt õhkub. Kokkuvõttes sisendab uus Golf olulise määra turvatunnet ning maandab hunniku stressi, justkui süles nurruv kõuts.